2013.02.27. 11:26
Több vagy kevesebb - a slide designról (1. rész)
Prezikészítés közben gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon ezt vagy azt az információt rátegyük-e még a slide-ra. Ha több ember gyártja a diákat, akkor is gyakran megfigyelhető, hogy míg az egyik slide-ról már-már lefolynak az adatok, addig a másikon akkora üres területek vannak, amin egy kispályás focimeccset is meg lehetne rendezni. Ez persze a slide design függvénye is, de a kérdés mindenképpen jogos: több vagy kevesebb infó legyen a diákon? Cikksorozatunkban ezt a kérdéskört boncolgatjuk.
A Case Study 101 órákon mindig elhangzik, hogy a slide-ok legyenek szellősebbek, hiszen az egyrészt szebb, másrészt a zsűri számára átláthatóbb. Való igaz, a tömör megfogalmazások, velős üzenetek korát éljük, és egy kép felér ezer szóval, ugye. Itt valószínűleg sokaknak beugrik az Apple, aminek nemcsak a termékei, de a prezentációi is minimalisták. Valószínűleg őket is megihlette Antoine de Saint-Exupéry elhíresült mondása: „A tökéletességet nem akkor érjük el, amikor már nincs mit hozzáadni, hanem amikor már nincs mit elvenni.”
A minimalizmust azonban nem szabad túlzásba vinni. Ha túlságosan lecsupaszítjuk a mondanivalónkat, könnyen eljuthatunk oda, hogy külső szemlélő már nem érti, mit is akarunk mondani. A minap egy ismerősöm félkész prezentációjára adtam feedbacket, és az egyik helyen a projekt előnyei voltak felsorolva. Azt viszont már elfelejtette odaírni, hogy ezek az előnyök a cégnek, a fogyasztóknak, vagy valaki másnak szólnak-e… Másrészt, az infógazdag slide komoly kutatásra és megalapozott érvelésre enged következtetni. Egy webdesign-os kísérletben kiderült, hogy már néhány extra szó is jelentős, esetünkben 32%-os emelkedést okozhat a regisztrálók számában. Az emberek tehát jobban bíznak abban, aki kellő információval látja el őket.
De mi is akkor a jó megközelítés? Nos, a válasz: attól függ. A diára kerülő információ optimális mennyiségét ugyanis mindig az adott szituáció határozza meg. Az Apple-féle minimalista megközelítés sales prezikhez kiváló, a középutas verzió esetversenyes prezikhez való, a lábjegyzetekkel ellátott, telített diák pedig olyankor jöhetnek jól, amikor limitált a felhasználható slide-ok száma, és nincs lehetőségetek előadni. Erről a három megközelítésről cikksorozatunk következő részében olvashattok bővebben. Addig is kellemes slidegyártást!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.