Prezikészítés közben gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon ezt vagy azt az információt rátegyük-e még a slide-ra. Ha több ember gyártja a diákat, akkor is gyakran megfigyelhető, hogy míg az egyik slide-ról már-már lefolynak az adatok, addig a másikon akkora üres területek vannak, amin egy kispályás focimeccset is meg lehetne rendezni. Ez persze a slide design függvénye is, de a kérdés mindenképpen jogos: több vagy kevesebb infó legyen a diákon? Cikksorozatunkban ezt a kérdéskört boncolgatjuk.

tvk_3.JPG

A Case Study 101 órákon mindig elhangzik, hogy a slide-ok legyenek szellősebbek, hiszen az egyrészt szebb, másrészt a zsűri számára átláthatóbb. Való igaz, a tömör megfogalmazások, velős üzenetek korát éljük, és egy kép felér ezer szóval, ugye. Itt valószínűleg sokaknak beugrik az Apple, aminek nemcsak a termékei, de a prezentációi is minimalisták. Valószínűleg őket is megihlette Antoine de Saint-Exupéry elhíresült mondása: „A tökéletességet nem akkor érjük el, amikor már nincs mit hozzáadni, hanem amikor már nincs mit elvenni.”

A minimalizmust azonban nem szabad túlzásba vinni. Ha túlságosan lecsupaszítjuk a mondanivalónkat, könnyen eljuthatunk oda, hogy külső szemlélő már nem érti, mit is akarunk mondani. A minap egy ismerősöm félkész prezentációjára adtam feedbacket, és az egyik helyen a projekt előnyei voltak felsorolva. Azt viszont már elfelejtette odaírni, hogy ezek az előnyök a cégnek, a fogyasztóknak, vagy valaki másnak szólnak-e… Másrészt, az infógazdag slide komoly kutatásra és megalapozott érvelésre enged következtetni. Egy webdesign-os kísérletben kiderült, hogy már néhány extra szó is jelentős, esetünkben 32%-os emelkedést okozhat a regisztrálók számában. Az emberek tehát jobban bíznak abban, aki kellő információval látja el őket.

tvk_4.JPG

De mi is akkor a jó megközelítés? Nos, a válasz: attól függ. A diára kerülő információ optimális mennyiségét ugyanis mindig az adott szituáció határozza meg. Az Apple-féle minimalista megközelítés sales prezikhez kiváló, a középutas verzió esetversenyes prezikhez való, a lábjegyzetekkel ellátott, telített diák pedig olyankor jöhetnek jól, amikor limitált a felhasználható slide-ok száma, és nincs lehetőségetek előadni. Erről a három megközelítésről cikksorozatunk következő részében olvashattok bővebben. Addig is kellemes slidegyártást!

A bejegyzés trackback címe:

https://case-study.blog.hu/api/trackback/id/tr245107898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása