Az évek során gyakran hallottam, hogy külföldi mesterre nehéz bekerülni ezért igazából nem is nagyon gondoltam arra, hogy egyszer majd én is azon fogok gondolkozni, hogy majd külföldön fogom folytatni a tanulmányaim, de aztán ugye 2012 elején elkezdődtek a különböző oktatási reformok, amik megváltoztatták a hozzáállásom és elkezdtem aktívan keresni a lehetőségét annak, hogy külföldre menjek. Így futottam bele a Rotterdam School of Management-be ami a jelenlegi Financial Times rangsor szerint a 7. Legjobb a világon http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/masters-in-management-2012. Így gondolva egy életem egy halálom jelentkeztem a Strategic Management mesterükre és elkezdtem csinálni a szükséges vizsgákat. Mert igazából csak 4 dolgot kell teljesítened ahhoz, hogy, bekerülj erre az egyéves mesterre.

  • Research University-ről kell jönnöd
  • Az átlagodnak jobbnak kell lennie a Bachelorodon mint 3,5
  • GMAT>600
  • TOEFL>90

Igen, semmi interjú nincs, semmi ajánlólevél, még csak ki se kellett mennem Rotterdamba előtte, csak ezeket a feltételeket kellett teljesítenem.

A Gmat-re körülbelül 2 hónapot tanultam a TOEFL-re egy hetet és mindkettő meglett. Így május 15-ig szépen leadtam a jelentkezésem majd emlékeim szerint kevesebb, mint 3 hét múlva már meg is kaptam az ajánlatot, hogy örömmel fogadnak Rotterdamba szeptembertől. Így vagyok a Rotterdam School of Management hallgatója szeptembertől.

Félreértés ne essék, ezzel nem azt akarom mondani, hogy a jelentkezés olcsó lenne, mert ezek drága vizsgák, vagy, hogy ez lenne a világ legegyszerűbb dolga. Összesen annyit akartam ezzel mondani, hogy a lehetőség adott és nagyon sok ember számára elérhető. Ennek ellenére összesen 6-an vagyunk magyarok az 1000 fős MSC évfolyamból, ami szerintem egyáltalán nem reprezentálja, mennyire tehetségesek vagyunk mi magyarok. Így minden Bachelorosnak ajánlom figyelmébe ezt az alternatív lehetőséget, aki mesterre szeretne menni, mert itt olyan élményt kaptok, ami egy magyar mesteren nehezen megszerezhető.

Üdv,

Starbuci

A bejegyzés trackback címe:

https://case-study.blog.hu/api/trackback/id/tr785065769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan86 2013.02.06. 14:36:20

- Hm lehet hogy mas a definicionk a top egyetemekrol. A top helyekre 700+ GMAT kell, es nem 200 fos osztalyokat inditanak hanem kiscsoportos orak vannak (max 40-50 fo).
- Mi a celod a kulfoldi tovabbtanulassal? Ha kulfoldi karrier akkor sztem Rotterdam nem az igazi mivel Hollandiaban (meg igazabol mindenhol) elvarjak a helyi nyelv ismeretet a cegek (tanacsado cegek is)

starbuci 2013.02.06. 14:57:34

1. Amiről te beszélsz az MBA nem pedig master. A 700+-os gmattel. Azt masteren csak Saint Gallen, CEMS és a francia egyetemek kérik.
2. Én a top 10-be tartozó képzést tartom top-nak erősen hagyatkozva a Financial Times saját rangsorára.

3. A postnak csak figyelemfelhívó szerepe volt, nem állt szándékomban sem a célokról sem a karrierről írni, erről nem is találsz semmit a postban. Ez csak egy lehetőség felvázolása volt.

Amennyiben meg szeretnéd még vitatni a kérdést lehetőség szerint privátba folytassuk.

Üdv,
Starbuci

UniBrown 2013.02.06. 16:36:16

@starbuci:
Jonathan egyértelműen trollkodik veled, nem értem miért veszed komolyan. Viszont pár dologban igaza van.

Top helyekre 700 feletti gmat kell, és ebben sajnos te tévedsz, mert MBA-re éppen az, hogy alacsonyabb gmat is elegendő, mivel nagyobb súllyal szerepel a munkatapasztalat az elbírálásnál. Csak nézd meg, Harvard MBA-re tavaly 570-es GMAT-el is be lehetett jutni. Mesteren ahova nem kérnek work exp-et, oda jobban számít az átlag és a GMAT.

Azt pedig, hogy a FT alapján mondasz véleményt kissé szűklátókörűségnek vélem, olyan mintha kormányhoz közelálló közvéleménykutató által publikált adatokat néznél csak népszerűségi statisztikákhoz. Ahhoz, hogy teljes képet kapj, minimum 5-6 különböző rankinget érdemes összevetni. Rotterdam jó suli, de csupán Tier 2 ha global-t nézed. Európában ami a világ élvonalába tartozik az egyedül a 4 angol suli: Oxford, Cambridge, LBS, LSE.

És itt defektes nagyon az FT lista. St. Gallen tarol a listán, mennyire érdekes, hogy semelyik másik rankingen még csak benne sincs az első 30-ban. London Business School meg rá se fér a listára? Jó tudom 2009 utáni blabla, de akkor is, remélem érzed.

No offense, grat RSM-hez, fényévekkel jobb mint bármelyik magyar képzés. Viszont kb az összes ismerősöm hazajött RSM után, mivel nem beszéltek hollandul és nem kaptak kint munkát. (itt szintén egyetértek Jonathannel) Ezeket is említeni kéne a posztban, mert véleményem szerint a munkaszerzés lehetősége diplomázás után egy igencsak fontos eleme a mester kiválasztásakor.

starbuci 2013.02.06. 17:04:57

Teljesen egyetértek, hogy az FT szűklátókorű és egy erősen elfogult lista,de mivel a fő üzenet osszesen annyi lett volna, hogy ez egy jó suli ezért elfogadtam egynek és nem akartam az időt húzni vele.

A második pont is sajnos igaz, amennyiben nem beszélsz hollandul Hollandiába neked munka nem lesz. Összesen egy ismerősom tudott itt elhelyezkedni mester után. A poszt célja összesen annyi volt, hogy bemutassak egy másik alternatívát mint a hazai mester képzés.

Az 570-es gmat-os poszt ugyan igaz, de akkor hihetetlen work experiencednek kell lennie, általában azt ajánlják, hogy legyen minimum 660-680 pontod a sikeres felvételihez a gmatclubbon és a medián gmat 710-730 kozott van a top mba képzéseken. Az igazi külonbség szerintem ott van, hogy mba-n nincs minimum ponthatár még msc-n igen. De ezt a gmat ponthatáros dolgot szerintem hihetetlenül túlbeszéltük, ezért ha nem haragszotok meg, lezárnám ezt a témát a fórumon privátba szívesen folytatom.

vjosip 2013.02.10. 16:31:21

Kedves starbuci!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy mennyibe kerül így az oktatás. A cikked inspirált arra, hogy utánanézzek a képzéseknek az RSM honlapján, de ott nem találtam tandíjmentes helyeket úgy mint Ausztriában vagy Dániában.

Üdv.:

VJ
süti beállítások módosítása