Solvay Business Game 2013      

Volt szerencsém most részt venni a Solvay Business Game 2013-as versenyén, ami az egyik legjobban szervezett és mindenképpen a legtanulságosabb verseny volt, amin eddig indultam, ezért nyugodtan merem ajánlani a részvételt jövőre mindenkinek. http://www.solvaybusinessgame.com/

Az alapvető tudnivalók

  • A versenyre 2 fős csapatok jelentkezhetnek.
  • Idén 200 csapat került be a versenyre.
  • A verseny 2 napos, Idén a brüsszeli Sheraton hotelben került megrendezésre.
  • A verseny folyamán összesen 4 esettanulmányt kell megoldani.
  • Minden feladatnál random összesorsolnak 2 másik csapattal és együtt kell megoldani 4 óra alatt egy esettanulmányt.
  • A feladatoknál átlagban 4 óra van megoldani az esetet és elkészíteni a prezentációt.
  • A megoldásotok prezentálásra átlagosan 5-7 perc áll rendelkezésre.

Amiért jó a verseny

  • A 4 esettanulmány megoldása alatt 7 különböző egyetem diákjaival dolgoztam együtt, akik 9 különböző nemzetiséget képviseltek. Itt hihetetlen nemzetközi tapasztalatra lehet szert tenni esettanulmány megoldásban, mivel egy belgával vagy egy hollanddal teljesen másképp kell együtt dolgozni.
  • Folyamatosan olyan emberekkel dolgozol együtt, akiket nem ismersz, így megtanulod, hogyan kell teljesen új emberekkel gyorsan és hatékonyan együttműködni.
  • Olyan dolgokat is meg kell csinálnod, amelyekre amúgy kevés lehetőséged van, mint például prezentálni McKinsey zsűri előtt vagy egy vállalat eladási áráról tárgyalni csapatban.

Példa

Csak, hogy egy példát megemlítsek. Az eléggé jó élmény, amikor két aerospace engineer-el Delphből a Mckinsey előtt prezentáljuk a hercegnő és a béka történetet, mikozben Disney zene szól a háttérbe mert ez az analógiánk az esettanulmány megoldásunkra. :D Ráadásul még a zsűri is megdicsért minket, hogy milyen jól sikerült ez a megoldásunk. :D 

A fentiek miatt mindenkinek tudom ajánlani versenyt, nekem az eddigi legjobb nemzetközi versenyem volt. 

Üdv,

Starbuci

Februárban elindult az új félév, és ezzel együtt sokan most kezdenek ismerkedni az esettanulmányokkal. A minap másodéves hallgatók prezentációit hallgattam a söriparról, és feltűnt, hogy bizonyos hibákat mind az öt csapat elkövetett. Ezeknek egy jelentős része könnyen orvosolható, így most következzen néhány általános tanács.

Mivel ez egy esettanulmányos blog, kezdjünk egy összefoglaló táblázattal. A szintek értelmezése: a belépőszint elengedhetetlen az üzenetek átadásához, a középszint abszolválásával fenntarthatjuk az érdeklődést, míg a haladó fogások elősegítik a megértést. A táblázat után pedig lássuk a részleteket.

Table_1.JPG

 

Előadás

  • A tapasztalatok szerint a legtöbb értékelő már azelőtt megítéli a prezentálót, hogy az kimondaná az első mondatot. Éppen ezért kritikus a határozott kiállás. Ha pedig elkezdtünk beszélni, akkor legyünk hangosak, és forduljunk a közönség felé.
  • Ha túléltük az első fél percet, még mindig előfordulhat, hogy a hallgatóság figyelme lankadni kezd. Ezt elkerülhetjük, ha egyenletes ütemben beszélünk, és nem ööö-zünk. Érdemes figyelni a gesztusokra is: sem a túl sok, sem a túl kevés mutogatás nem szerencsés. Fontos megemlíteni a tudatalatti mozdulatokat: igen zavaró tud lenni, ha valaki idegességében lépked, vagy a kezét tördeli. Előfordulhat, hogy épp nem jut eszünkbe a következő gondolat, ilyenkor természetesen nyugodtan a diára pillanthatunk, de semmiképp ne essünk a slide reading hibájába.
  • Az igazán jó előadók a stílusra is figyelnek. Case study esetén – a tanácsadói szerepkör miatt – a komoly, üzleti stílus a megszokott. Ez persze nem azt jelenti, hogy unalmasnak kell lennünk; épp ellenkezőleg, lelkesedéssel kell átadni az üzeneteket, hisz így a közönség (és a zsűri) nagyobb eséllyel fogadja azt be.

Slide-ok

  • Tapasztaltabb zsűritagok gyakran hangoztatják, hogy a hallgatók ma már sokkal szebb slide-okat tudnak készíteni, mint régen. Ez valószínűleg így is van, de a szebb nem feltétlenül jelent jobbat. A bevezetőben említett söriparos preziknél tipikus hiba volt, hogy a diákon belül nem volt felfedezhető a struktúra. Egy jó slide nem túlzsúfolt, és betartja az olvasási rendet (bal felső saroktól a jobb alsó felé). Bátran használjunk továbbá színesítő ábrákat, grafikonokat, táblázatokat: bármit, ami megtöri a szöveg monotonitását. Apropó, szöveg: a kész diasort mindig nézzük át, és a helyesírási hibákat, egyéb pontatlanságokat javítsuk ki.
  • Sok prezentáció – talán az Office-ismeretek demonstrálása miatt – számtalan színben ragyog, és minden sarokból animációk röpködnek. Ez igen gyorsan a megértés rovására mehet. Itt érdemes megemlíteni, hogy a tanácsadó cégek ppt-jei általában egy domináns színt használnak (kék, zöld vagy bordó), és ezen kívül csak feketét, fehéret, és szürkét. Az animáció fül pedig nem véletlen van több cégnél is letiltva a PowerPointban…
  • A megértést nagyban lehet fokozni olyan megoldásokkal, mint az action title vagy a progress bar. Előbbi olyan címre utal, ami egy mondatban összefoglalja a dia mondanivalóját. A progress bar pedig egyfajta könyvjelző, a diasor főbb szakaszait tartalmazza, így a hallgatóság mindig tisztában van azzal, hogy hol tartunk az előadásban.

 Csapat

  • A prezentációt indító csapattagra nagy felelősség hárul, hiszen nem csak a saját, de a csapat megítélését is nagyban befolyásolja a kezdés. A jó nyitás felkelti az érdeklődést, bemutatja a csapatot, és összefoglalja, miről is fogunk hallani a következő percekben. Az érdeklődés felkeltésének népszerű eszköze a sztori, ami lehet a témakörrel kapcsolatos rövid történet, jó hasonlat vagy idézet is. A csapat bemutatása azért is fontos, mert a zsűri így személyre szóló visszajelzést tud adni. Az összefoglalásra pedig azért van szükség, mert a közönség elfoglalt, és mihamarabb szeretné tudni, milyen eredményre jutott a csapat.
  • Apró, de nagyon zavaró hiba, ha a ppt egyes részeinek stílusa eltér. Ez azt jelzi, hogy minden tag elkészítette a saját diáit, és azután ezeket illesztették egymás után. A zsűri ebből arra következtethet, hogy az egyes strukturális elemek között hiányzik az összhang. Ezt elkerülendő mindig figyeljünk oda arra, hogy a diasor egységes képet mutasson, mind vizuálisan, mind tartalmilag.
  • A csapatsportokhoz hasonlóan az esetversenyeken is elengedhetetlen a sikerhez a csapategység. A gyakorlás koordinált előadásokhoz vezet, ahol minden tag tudja, mikor jön, kitől veszi át a szót, és kinek fogja átadni a stafétát. Ez azonban nem elég, ha a csapat nem tűnik lelkesnek. Amikor éppen nem prezentálunk, akkor is érdemes érdeklődő, pozitív arckifejezést felvenni, hiszen ezzel is a csapategységet demonstráljuk.

A fenti listából a haladók valószínűleg érzik, melyik hibákat követték el régebben. Akik csak most kezdenek ismerkedni az esettanulmányokkal, azok se csüggedjenek: érdemes visszajelzést kérni a zsűritől, tanároktól vagy akár más hallgatóktól is, mivel ezek az emberek képesek rámutatni a hibákra, és hasznos tippeket adhatnak a fejlődéshez.

süti beállítások módosítása