A social médiáról mindannyian nagyon sokat hallunk a TV-ben, interneten és különböző üzleti újságokban.  Ezért sajnos nagyon sok prezentációban divatos és menő megoldás lett, hogy amennyiben marketingtervről kérdezz a zsűri az automatikus válasz, hogy majd social médiázunk. Ez annyira sablon válasz lett, hogy a legtöbb zsűritag, ha meghallja ezt a választ automatikusan a kijáratot keresi és erősen leírja a prezentációt.  Ezért nézzük meg mi a probléma a social médiával.

  • Az első probléma az, hogy nem lehet a hatását mérni, http://blogs.wsj.com/corporate-intelligence/2012/11/26/social-media-has-a-black-friday-fail/ vagy ha mérik, akkor a hatása minimális.  Ezt pedig Peter Drucker óta eléggé keményen gyűlöli a Managerek többsége, ha valamit nem lehet mérni. “What's measured improves”
  • A második probléma az, hogy a legtöbb marketing kampány egy több csatornás folyamat, aminek a végcélja, hogy eladja a terméket a fogyasztónak nagyon leegyszerűsítve a dolgot. Ezt a bonyolult dolgot összesen 1 csatornára leszűkíteni úgy, hogy még mérni is nehéz egyszerűen nem tűnik okosnak.
  • A harmadik probléma, hogy ezt annyira egyszerű mondani, hogy sablon lett belőle és mindenki mondja. Ezért már csak annyival kilehet emelkedni a tömegből, hogy ezt ne mondjátok, vagy nagyon dolgozzátok ki. Mert az nagyon kevés, hogy social médiázunk.

Összefoglalásként nem azt mondom, hogy hagyjátok ki, mert bizonyos esetekben és termékekben gyakorlatilag kötelező beszélni róla, de ha beszéltek róla, akkor más marketing eszközökről is beszéljetek, és lehetőleg rakjatok ki konkrét képet arról, hogy ez hogyan fog kinézni. Mert ha konkrétan ott van a megvalósított design az teljesen más színbe helyezi a megoldásotok. Például itt tudtok facebook applicationról egyszerű mock-upokat gyártani,de az is elég lehet, ha nagyon ki van dolgozva, hogy ezt ki és hogyan fogja használni. A lényeg összesen annyi, mint az esettanulmány összes többi részébe, hogy logikus és kidolgozzott legyen.        http://www.balsamiq.com/products/mockups

Üdv,

Starbuci

A bejegyzés trackback címe:

https://case-study.blog.hu/api/trackback/id/tr45079702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása