Situation

 

2012.11.22.-én behívtak egy Deloitte workshopra, ahol ötfős csapatokban kellett egy esettanulmányt megoldanunk 2 órában. Majd röviden prezentálnunk a mi részünk utána a többi csapatnak és a Deloitte tanácsadóknak. Ez alapvetően jól hangzik, de én nem tudom miért, de ilyen alkalmakkor mindig olyan csapatba kerülök, akik életükbe nem oldottak meg még esetet.

Ilyenkor ugye, nyilván felmerül a kérdés, hogy mit tegyen az ember fia/lánya, mert azért mégis szeretne jó színbe feltűnni a tanácsadók előtt. Ezért erre az évek során felépítettem néhány aranyszabályt magamnak, amit próbálok használni, ha ilyen helyzetbe kerülök. Először ezeket fogom veletek megosztani az elmélet részbe, majd meglátjuk, hogyan sikerült alkalmazni őket... 

Theory

 

  1. Sose veszítsd el a hidegvéred! Mindig próbálj higgadt és nyugodt maradni.
  2. Vedd át a kezdeményezőképességet és te húzd fel a struktúrát, ami alapján az esetet próbáljátok megoldani!
  3. Mindig próbálj demokratikus maradni!
  4. Próbáld meg a végén te prezentálni az ötletet!
  5. Próbáld meg a kicsit tapasztaltabb, de jó fej ember látszatát fenntartani.

 

Application

 

Na, ezek után lássuk, hogyan sikerült alkalmazni a fentebb említett aranyszabályokat! A hidegvéremet, nagyjából végig sikerült megőrizni, mert nagyjából a 2. Percben kiderült számomra, hogy itt én vagyok az egyetlen, aki valaha oldott meg esetet, így nekem kell átvennem a vezető szerepet. 

A kezdeményezőképesség átvétele így viszonylag egyszerűen ment és a struktúrába is viszonylag hamar sikerült közösen megállapodnunk, ami alapján végig dolgoztunk így a munka jelentősen leegyszerűsödött, és a határidőket is tudtuk tartani. A végén még a prezentáció részét is tudtuk gyakorolni. 

Az időnyomás hatására sajnos, nem mindig tudtam 100%-ban demokratikus maradni, néha nagyon pörgetni kellett az embereket, mert 2 óra kevés az elméleti fejtegetésekre ilyen helyzetbe, itt nagyon a lényegre kell fókuszálni, de talán még nem léptem át a határt a nagyképű típus felé. Ez sajnos egy nagyon vékony határ… 

Sajnos mivel összesen 5 percünk volt prezentálni ezért ötünkből csak ketten adtak elő és erre sajnos két srác gyorsan lecsapott így ez a része, sajnos nagyon nem jött be. 

A csapattársakkal utána jót beszélgettem és közben is jó hangulat volt, így végül is nem fordultak ellenem és tudtunk közösen dolgozni, ami jelentősen megkönnyítette a dolgom összességében.

Összefoglalás

 

Összességében sikerült nagyjából elérni a célom, mert a tanácsadónak is feltűnt, hogy a munka nagyobbik részét én csináltam és tudtam vele utána beszélni a tanácsadásról. De azért meg kell mondanom, hogy még a saját aranyszabályaimba is bőven van mit fejlődnöm, tehát mondjuk egy 3-3,5/5-öt tudok adni a saját workshop-os teljesítményemre. Remélem, amikor ti kerültök, legközelebb ilyen helyzetbe majd jobban tudjátok hasznosítani az aranyszabályaim. 

Üdv, 

Starbuci

A bejegyzés trackback címe:

https://case-study.blog.hu/api/trackback/id/tr754922686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása