starbuci 2012.12.10. 17:18

Caseinterview

Ebben a cikkben a case studyk egy speciális válfajáról a case interview-ról fogok írni. Először is arról írok, hogy kik használják és miért, utána arról, hogy pontosan mi is ez majd a végén pedig írok néhány sort, hogy hogyan lehet erre felkészülni. Amennyiben lesz, rá igény erről tudok írni egy teljes cikksorozatot is, mert ez az elmúlt másfél évben az egyik speciális érdeklődési területem és már több embert készítettem fel interjúkra. (Az igényt a facebook-on lévő likeok és kommentek számában mérem.)

Kik használják?

A caseinterview módszert a top tanácsadó cégek használják (Mckinsey, BCG, Bain stb…) a jelöltek kiválasztására. Egy case interview alatt fel tudják mérni a jelölt mennyire tud gyorsan és hatékonyan számolni, önállóan strukturálni és mennyire alkalmas a tanácsadói munkára szakmai szempontból. Emellett nagyon szépen képes felmérni, hogy a jelölt mennyire „client friendly” tehát megvannak-e a soft képességei is ehhez a munkához, hiszen időnyomás alatt kell általában 30 percben egy komplex problémát megoldania, miközben az interjúztató általában nem a legkedvesebb ember vele szemben. Ezért ez egy nagyon jó eszköz arra, hogy felmérjék a jelölteket és mivel ahhoz, hogy bekerülj, egy ilyen céghez 4-6 ilyen interjút kell átesned annak a valószínűsége, hogy alkalmatlan jut be elhanyagolható.

Mi is a case interview?

Na de ezután, hogyan is kell elképzelni egy ilyen interjút? Ez általában úgy néz ki, hogy kapsz egy elég általános kérdést. Például Megéri- nekem Biatorbágyon uszodát építeni? Majd itt az interjúztató elhallgat és a te feladatod a probléma megoldása. Az alapvető játékszabály, hogy bármilyen adatot kérdezhetsz, de nem fog helyetted az interjúztató semmit megoldani. Így neked kell pontosítani a kérdést, a struktúrádat és a hipotézisedet felhúzni majd pedig megoldani az üzleti esetet 30 percben. Az igazi probléma ebben az, hogy nem is igazán a válaszod számít, hanem a megközelítésed, a strukturáltságod és a soft skilljeid, hogy hogyan kérdezel és, hogy kedvellek-e.

Hogyan lehet erre felkészülni?

Remélem sikerült, hogy meggyőzzelek, hogy ez nem tartozik a könnyű műfajok közé, de még egy extra információval tudok szolgálni az átlagos Harvard MBA 100-300 órát készül egy top tanácsadó céges interjúra és 1,5%-uk kap ajánlatot. Ezért érdemes erre készülni, de az se mindegy, hogy hogyan mert a piacon mindenki meg akar győzni, hogy ő, tudja, az igazat pedig senki nem tudja a teljes valóságot. De vannak mindenki által elfogadott alapdolgok:

  • Gyakorolj tapasztalt partnerrel, aki tud visszajelzést adni.
  • Hónapokkal előtte kezdj neki, mert különben ki fogsz futni az időből.
  • Gyakorold az alapmatekot, mert abba nem lehet hibázni.
  • 3-4 framework-nél többet ne tanulj meg, mert nem fogsz rájuk emlékezni.
  • Gyakorolj minél több partnerrel, mert mindenki másképp lát.

Amennyiben lesz rá igény, ezt a témát még folytatom. Remélem sikerült megvilágítanom az alapvető részét a dolognak.

Üdv,

Starbuci

A bejegyzés trackback címe:

https://case-study.blog.hu/api/trackback/id/tr584958358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása